Kytice (Erben): Motivační karty k četbě

Ročník:
Počet stran:
14
Velikost: 13.71 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 3. 2025
Sdílet:

- celkem 14 karet k barevnému tisku a zalaminování

+ prezentace s kartami k promítnutí ve třídě

 

JAK S MATERIÁLEM PRACOVAT? 

1) Metoda anticipace: 

     Žáci ještě před četbou básně obdrží anticipační kartu. Samostatně, ve skupině či ve dvojicích podle obrázkové karty odhadují, o čem bude děj básně, jaké vystupují postavy atd. Své návrhy mohou sepsat (formou souvislého krátkého příběhu nebo v odrážkách).  Po přečtení básně se vrátí ke svým poznámkám a vyhodnotí, do jaké míry se jim podařilo odhadnout obsah básně. Karty slouží také jako vizuální opora pro reflexi či následné porovnání básní (zde můžete navázat Vennovým diagramem a hledat společné a rozdílné porovnáním dvou karet = básní). 

 

2) Metoda Vím – Chci vědět – Dozvěděl/a jsem se 

     Žáci opět obdrží karty, pracují stejně (sami – dvojice – skupina) a vyplňují tabulku:

     1) VÍM: Co bezpečně víme = s jistotou dokážeme odvodit z anticipační karty 
                   - např. V básni vystupuje vodník. / Dívka spadne do jezera a utopí se. / Dívka má dítě

     2) CHCI VĚDĚT: Co z karet tušíme, ale nejedná se o potvrzenou informaci, např.  Zemře některá z postav? / Byla dívčina smrt nehoda, nebo Vodníkova lest?  Případně obecně: Bude mít balada tragický konec? Bude obsahovat motiv trestu? 

    3) DOZVĚDĚL(A) JSEM SE: Reflexe předchozího 

  • vyhodnotit, zda to, co jsme napsali do oddílu VÍM, bylo správné
  • CHCI VĚDĚT: Získali jsme odpovědi na své otázky?
  • DOZVĚDĚL/A JSEM SE: informace navíc, co mě v příběhu zaujalo / zapůsobilo na mě atd. 

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

78753
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Desková hra s fantasy motivy k rozvoji čtenářské gramotnosti, kritického čtení, orientace v textu, procvičení základních
80.00 Kč
192098
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Kde se vzala tradice halloweenského koledování? Proč se původně nosily v noci z 31. října na 1. listopad masky a jak
40.00 Kč
641956
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Dvojlist k výuce i procvičení přípon -ICÍ / -ÍCÍ přídavných jmen. Strana 1 + 2 k oboustrannému černobílému tisku ( bez
0.00 Kč
138497
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
- 10 stran určených k oboustrannému tisku, zalaminování, rozstříhání - aktivita ve formě PUZZLE 3 úrovně přiřazování (ke
0.00 Kč
Kytice (Erben): Motivační karty k četbě Kytice (Erben): Motivační karty k četbě
- celkem 14 karet k barevnému tisku a zalaminování+ prezentace s kartami k promítnutí ve třídě JAK S MATERIÁLEM PRACOVAT? 1) Metoda anticipace:      Žáci ještě před četbou básně obdrží anticipační kartu. Samostatně, ve skupině či ve dvojicích podle obrázkové karty odhadují, o čem bude děj básně, jaké vystupují postavy atd. Své návrhy mohou sepsat (formou souvislého krátkého příběhu nebo v odrážkách).  Po přečtení básně se vrátí ke svým poznámkám a vyhodnotí, do jaké míry se jim podařilo odhadnout obsah básně. Karty slouží také jako vizuální opora pro reflexi či následné porovnání básní (zde můžete navázat Vennovým diagramem a hledat společné a rozdílné porovnáním dvou karet = básní).  2) Metoda Vím – Chci vědět – Dozvěděl/a jsem se      Žáci opět obdrží karty, pracují stejně (sami – dvojice – skupina) a vyplňují tabulku:     1) VÍM: Co bezpečně víme = s jistotou dokážeme odvodit z anticipační karty                    - např. V básni vystupuje vodník. / Dívka spadne do jezera a utopí se. / Dívka má dítě     2) CHCI VĚDĚT: Co z karet tušíme, ale nejedná se o potvrzenou informaci, např.  Zemře některá z postav? / Byla dívčina smrt nehoda, nebo Vodníkova lest?  Případně obecně: Bude mít balada tragický konec? Bude obsahovat motiv trestu?     3) DOZVĚDĚL(A) JSEM SE: Reflexe předchozího vyhodnotit, zda to, co jsme napsali do oddílu VÍM, bylo správnéCHCI VĚDĚT: Získali jsme odpovědi na své otázky?DOZVĚDĚL/A JSEM SE: informace navíc, co mě v příběhu zaujalo / zapůsobilo na mě atd. 
UUCZ-839516
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Demonstrační obrázky - kartičky>Ostatní>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
0.00