Digitální stopa I. - 1. stupeň

Předmět:
Ročník:
4., 5., 6.
Počet stran:
6
Velikost: 1.74 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 10. 2023
Sdílet:

Soubor obsahuje jeden oboustranný pracovní list na téma: digitální stopa, který je vhodný i do první hodiny informatiky na seznámení.

A dvě malé desetiminutové aktivity pojmenované chodící křížovka, které na pracovní list nenavazují. Mohou se hrát kdykoliv zbyde 10 min nebo je třeba na chvíli změnit činnost.

Pracovní list se hodí pro uživatele mobilů či počítačů, tedy zhruba od 10 let - horní hranice neomezena.

Chodící křížovky jsou velice jednoduché, pro žáky 4. a 5. třídy ZŠ, kteří začínají s informatikou.

Pracovní list - digitální stopa

  • Vhodné jako seznamovací aktivita na začátek roku nebo zařadit v době, kdy se probírá bezpečnost na internetu, sociální sítě a podobně.
  • Každý ze žáků dostane vlastní pracovní list a zamyslí se nad tím, na co používá mobilní telefon či počítač (nebo na co by chtěl využívat kdyby ho měl). A pokusí se pravdivě odpovědět na šest otázek.
  • Učitel vybere vyplněné pracovní listy, zamíchá je a rozdá zpět, každý žák by měl dostat pracovní list někoho jiného a podle obsahu zkusit do obrázku mobilu namalovat, jak daná osoba asi vypadá. Poté, co mají žáci obrázky hotové, vydají se po třídě a zkoušejí najít pravého majitele pracovního listu, aby si ověřili, jestli to správně určili.
  • Starší žáci se mohou zamyslet i nad druhou stranou listu, a odpovědět, jakými reklamami by asi provozovatelé webových stránek cílili na daného žáka.
  • Učitel se žáky může rozvést diskuzi, které z těchto informací většinou sdílejí jen s nejlepším kamarádem, a které se všemi.
  • Jinou variantou je, že si každý žák k vyplněným informacím namaluje svoje vlastní selfíčko.

Chodící křížovka

  • Než si žáci v sešitech připraví tajenku o osmi políčkách, postupně očíslovaných 1 - 8, učitel po okolí rozmístí lístečky s otázkami.
  • Na každé kartičce je otázka se třemi možnými odpověďmi z nichž pouze jedna je správná. Žák si opíše písmenko správné odpovědi do očíslovaného políčka a vyjde mu v sešitě z písmen tajenka.
  • Našla jsem tento druh aktivity pod pojmem "běhací diktát", ale ani nediktuji, ani neběháme, takže jsem si to přejmenovala na chodící křížovku. Pokud hrajeme ve třídě, nechají si sešit s připravenou tajenkou na stole a vydávají se k jednotlivým lístečkům zjistit správná písmenka. Hrajeme-li venku, nosí si sešit sebou, aby neuletěl.
  • Výsledná tajenka je slovo nebo věta v angličtině, aby se žákům hůře odhadovala správná písmenka, ale já na první pohled mohla zkontrolovat správné odpovědi (a třeba z toho žáci pochytí nové slovíčko).
  • V tomto balíčku jsou dvě malé tajenky z 8 lístečků. Každá je malé zpestření na posledních 10 minut z hodiny nebo na venkovní informatiku.
  • Tajenka modré křížovky s ikonkami zní: computer.
  • Tajenka zelené křížovky s počítačovými klávesami zní: keyboard.
  • Tento druh aktivity si chystám hlavně do matematiky, aby žáci měli šanci se protáhnout a rozhýbat. Pokud tisknete černobíle, je lépe každý set lístečků vytisknout na jiný odstín papíru, aby se pak nepomíchali mezi sebou.
  • Lístečky obsahují začátečnické znalosti informatiky, vhodné pro první stupeň.

 

Další materiály do výuky INF:

Další produkty od autora Jana Brejchová

387626
Anglický jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Obsah: 100 kartiček s obrázky znazorňující slovesa Před hrou: kartičky s obrázkami vytisknout 2x a rozstříhat
29.00 Kč
348226
Nezařazené k předmětu
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Obsah: 18 karet s šiframi školních předmětů + křížovka, do které se vyluštěné předměty doplní tak, aby vznikla tajenka
29.00 Kč
399282
Nezařazené k předmětu
4., 5., 6.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Obsah: 8 karet s šiframi týkajících se Dušiček Před hrou: kartičky vytisknout a rozstříhat, doporučuji zalaminovat žáci
29.00 Kč
322533
Anglický jazyk
6., 7., 8., 9.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Obsah: 21 karet na běhačku Určeno pro: žáky 7. - 9. tříd Před hrou: vytisknout karty a zalaminovat žáci potřebují psací
29.00 Kč
Digitální stopa I. - 1. stupeň Digitální stopa I. - 1. stupeň
Soubor obsahuje jeden oboustranný pracovní list na téma: digitální stopa, který je vhodný i do první hodiny informatiky na seznámení. A dvě malé desetiminutové aktivity pojmenované chodící křížovka, které na pracovní list nenavazují. Mohou se hrát kdykoliv zbyde 10 min nebo je třeba na chvíli změnit činnost. Pracovní list se hodí pro uživatele mobilů či počítačů, tedy zhruba od 10 let - horní hranice neomezena. Chodící křížovky jsou velice jednoduché, pro žáky 4. a 5. třídy ZŠ, kteří začínají s informatikou. Pracovní list - digitální stopa Vhodné jako seznamovací aktivita na začátek roku nebo zařadit v době, kdy se probírá bezpečnost na internetu, sociální sítě a podobně. Každý ze žáků dostane vlastní pracovní list a zamyslí se nad tím, na co používá mobilní telefon či počítač (nebo na co by chtěl využívat kdyby ho měl). A pokusí se pravdivě odpovědět na šest otázek. Učitel vybere vyplněné pracovní listy, zamíchá je a rozdá zpět, každý žák by měl dostat pracovní list někoho jiného a podle obsahu zkusit do obrázku mobilu namalovat, jak daná osoba asi vypadá. Poté, co mají žáci obrázky hotové, vydají se po třídě a zkoušejí najít pravého majitele pracovního listu, aby si ověřili, jestli to správně určili. Starší žáci se mohou zamyslet i nad druhou stranou listu, a odpovědět, jakými reklamami by asi provozovatelé webových stránek cílili na daného žáka. Učitel se žáky může rozvést diskuzi, které z těchto informací většinou sdílejí jen s nejlepším kamarádem, a které se všemi. Jinou variantou je, že si každý žák k vyplněným informacím namaluje svoje vlastní selfíčko. Chodící křížovka Než si žáci v sešitech připraví tajenku o osmi políčkách, postupně očíslovaných 1 - 8, učitel po okolí rozmístí lístečky s otázkami. Na každé kartičce je otázka se třemi možnými odpověďmi z nichž pouze jedna je správná. Žák si opíše písmenko správné odpovědi do očíslovaného políčka a vyjde mu v sešitě z písmen tajenka. Našla jsem tento druh aktivity pod pojmem "běhací diktát", ale ani nediktuji, ani neběháme, takže jsem si to přejmenovala na chodící křížovku. Pokud hrajeme ve třídě, nechají si sešit s připravenou tajenkou na stole a vydávají se k jednotlivým lístečkům zjistit správná písmenka. Hrajeme-li venku, nosí si sešit sebou, aby neuletěl. Výsledná tajenka je slovo nebo věta v angličtině, aby se žákům hůře odhadovala správná písmenka, ale já na první pohled mohla zkontrolovat správné odpovědi (a třeba z toho žáci pochytí nové slovíčko). V tomto balíčku jsou dvě malé tajenky z 8 lístečků. Každá je malé zpestření na posledních 10 minut z hodiny nebo na venkovní informatiku. Tajenka modré křížovky s ikonkami zní: computer. Tajenka zelené křížovky s počítačovými klávesami zní: keyboard. Tento druh aktivity si chystám hlavně do matematiky, aby žáci měli šanci se protáhnout a rozhýbat. Pokud tisknete černobíle, je lépe každý set lístečků vytisknout na jiný odstín papíru, aby se pak nepomíchali mezi sebou. Lístečky obsahují začátečnické znalosti informatiky, vhodné pro první stupeň.   Další materiály do výuky INF: Kódování informace obrázkem Digitální stopa II. Běhačka PC 1 - ikony Běhačka PC 2 - klávesnice Běhačka PC 3 - ikony 2 Běhačka PC 4 - Word
UUCZ-331385
Informatika>Pracovní listy>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>4.>5.>6.
29.00